Molts camins s’han obert amb la realització del primer
curs d’Educació Infantil, però també han arribat possibles millores.
Ara intentaré mostrar-vos des del meu punt de vista
l’aprenentatge de nous aspectes que he inclòs durant aquests mesos (des de
finals de setembre fins juny).
Sabíeu que la
relació entre adult o mestre/mestra
i infant ha de ser positiva i propera? O que el ritme de la societat
influeix en els models de família i en definitiva en el nen o nena? A més de
dels drets com a persones que tenen? Creieu que és veritat que la funció del lideratge educatiu s’ha de desembocar en
diversos caps i no únicament en un?
La seva alegria ens ompli com a persones. |
Si més, qualsevol factor que afecte al nen a l’hora
d’aprendre de forma significativa (com puguin ser els mètodes d’ensenyament, el
currículum establert o l’avaluació) pot ser una limitació o al contrari afavorir-lo.
Seguidament, m’agradaria destacar la utilització de noves eines. Des de
l’inici de curs, hem ampliat el nostre PLE
(plasmada en la següent imatge i en aquesta entrada)
Tot això, encara que no ho sembli està molt
relacionat amb l’infant. Ja que gràcies a les TIC ens ha permès poder obtenir
informació. Per exemple amb organitzacions com la OMS o la
Convenció de Drets dels Infants (en la que inclueix Unicef).
Un aspecte que si que m’agradaria destacar és que en les Illes Balears no existeixi ningun PLA D’INFÀNCIA. Espero que aquesta situació es solucioni prompte. Però, em pregunto com pot ser possible que en l’actualitat encara succeeixi aspectes com aquests? Pensen amb els infants?
Que aporta un infant? on PhotoPeach
Per una altra banda com havia dit a l’inici comentaré
alguns dels aspectes a millorar. Ho enfoncaré des de dos vessants: des de la
del curs i de la meva com a alumna.
En el primer cas, per la brevetat que suposa el semestre
(des de septembre fins gener i de gener fins juny) i amb ells les matèries
corresponents.
I ja en segon lloc,des de la meva posició, considero que
hauria pogut extreure més informació de fonts com blocs, llibres de consulta,
entre altres.
Com a solució, penso que hauria d’haver ampliat aquests
nous horitzons.
L’important és gaudir amb el que fas. Si arribarem a
això, una part de mi estarà satisfeta, i per l’altra buscarà noves metes i
objectius més alts.
Per aquest motiu us deixo aquesta cançó: Something new.
Sempre estar dispost a aprendre, estant per aquesta raó
content o contenta amb la decisió que vas a prendre.
Salutacions,
Alicia
Alicia,
ResponderEliminarDestaques una de les coses més importants del bon aprenent: ser capaç de dir què ha de millorar. I tu ja has estat capaç de veure-ho i ser-ne conscient només en un curs dels teus estudis. I sense dubte, que has après molt i que has treballat molt i que tens molts d'èxits i assoliments ja que t'han d'animar a continuar i tirar endavant amb el teu somni...
Molta sort, i segueix així en aquest nou curs que ja tenim ben començat...
Una abraçada,
Gemma